Rdeča nit
Včasih,
ko imaš res dosti preveč
sam sebe,
pomaga,
če zaloputneš z vrati
in čisto preprosto,
greš ven,
tudi iz sebe.
Zatohle misli,
namreč ne marajo svežega zraka
in dva deci burje na poln želodec,
res naredi čudeže
za postano duševno hrano,
ki se ti nabira v želodcu
in ti slabo vpliva na prebavo.
Hoja po mrzlem zraku,
zvečer,
ko je prepozno,
da bi kogarkoli srečal
in je tako ali tako tudi pretemno,
da ti kdo lahko pogledal v oči
in v njih prebral,
kar ni še dovolj dozorelo,
da bi delil lačnim in žejnim,
ki te cukajo za rokav
in stegujejo roko:
»Prosim gospa,
dajte mi nasmeh ali dva,
ker sem lačen človeške topline.
Vaš denar že imam,
pa sem vseeno tako
prekleto sit samote
in žejen tistega občutka,
kako je,
ko dlan poboža drugo dlan
takrat,
ko se duša duše dotika!«
Hoja po mrzlem zraku
in v temnomodrem mraku,
bolj pomaga kot shujševalna dieta,
kjer se odpoveduješ prehranjevanju
s težkimi ljudmi,
po šesti uri zvečer
in kjer šteješ koliko kalorij,
je v eni sladki besedi.
Lažniv sladkor prepoznaš po tem,
da na vročini ne karmelizira,
ampak se čisto preprosto stopi,
da ni ničesar več za pomazati s
prsti,
tik preden te prime,
da bi pomil krožnik.
Pršut in karamele
bi morali predpisovati kot zdravilo,
za takrat,
ko te vse v duši boli,
ker se ti je utrgala rdeča nit.
Pa delanje letalc iz starih slik
in sedenje v snegu, na soncu,
ko poslušaš kako se kup topi,
da njegov hladen življenjski sok
odteka,
da zalije mesto,
kjer bo vzklila nova trava.
Na soncu je tako lahko
razpredati nove niti iz starih misli
in čakati, da sneg zbrsti.
Zvečer nimaš vedno sreče
z vremenom.
Če hodiš temi
in ti oblaki visijo tik nad glavo,
včasih težko najdeš stikalo,
da si prižgeš luč,
da poiščeš košaro za šivanje,
tam, kjer imaš noter vedno kakšno
nit
s katero si lahko zakrpaš občutek
praznine,
dokler v tebi ne požene trava
in ti listje ne ozeleni razgleda na
drevesa,
ker enostavno moraš
izstopiti iz tiste svoje črno bele
slike
in iz večera na plan.
V vsesplošno pisanem,
ti pomanjkanje rdeče
ne pride tako do živega.
Če se z nosom zadevaš v živost barv,
je lažje razumeti,
da so rdeče niti enkrat bolj dolge,
drugič pa spet bolj kratke
in da ni nič narobe,
če je kakšna med njimi modra.
V resnici bistvo niti ni v njeni
barvi.
Mora biti neskončna.
Imeti mora neskončno veliko
začetkov,
ki jih lahko povežeš s koncu.
Mora biti navita na tulec
iz naravnega materiala,
ker poceni plastika jezi vesolje.
Pomembno je tudi to,
da pri klekljanju
vedno uporabljaš material,
ki ti je drag in dobro je,
da razumeš
kaj je končni pomen tistega,
kar si si sklekljal
in da se ti zdi lep,
ker samo tako imaš dober občutek,
ko delaš obračune sam s sabo.
Potem čez leta in leta,
gobelin na steni gledaš
čisto drugače.
Gledaš barve.
Spregledaš mesta,
kjer so vozli v niti.
Hoja po mrzlem zraku,
kjer med tabo in nebom ni nič vmes
in ti samo gole zvezde svetijo nad
glavo
je tudi tisti samo tvoj čas,
ko lahko v miru jokaš.
Zvezde namreč razumejo več,
kot se ti na prvi pogled zdi
in vsake toliko kakšna pade,
da ti utrnila misel,
da si spet povežeš konec s koncem,
ker ti tudi solz slej ali prej
zmanjka
in takrat moraš z nečim
na novo začeti.
Tako…
Samo en konec niti
je čisto vse kar res rabim,
da lahko spet začnem
klekljati za tisto,
kar si bom jutri poveznila čez
glavo.
Barve si bom izmišljevala sproti.
Podlage instant vzorcev ne rabim.
Uporabila bom domišljijo.
Ko jo bom porabila vso,
bom umrla.
Zdaj to vem
in tudi razumem.
Komentarji
Objavite komentar